Dotaz: Do datové schránky ZO nám přišla zpráva od provozovatele Informačního systému datových schránek (ISDS), že nám aktivují datový trezor na zkoušku. Při prvním spuštění jsme ale datový trezor nechtěli. Jak máme postupovat dál?
Odpověď: U nově zřízených datových schránek pošle provozovatel ISDS cca po 80 dnech od její aktivace informaci, že první přijatá zpráva (úvodní informace, že máte aktivovanou DS) bude za několik dnů vymazána.
Standardní doba uložení zprávy v DS je totiž 90 dnů od doručení přihlášením uživatele, poté jsou automaticky smazány. Proto upozorňují na možnost ponechat si je déle v datovém trezoru, který zdarma na zkoušku spouští.
I při aktivaci trezoru dojde po určité době ke smazání zpráv, a proto jsme vám všem doporučovali si doručenku a přílohu zprávy po jejím přečtení stáhnout k sobě do počítače a trezor neplatit.
Pokud nechcete trezor používat ani na zkoušku a chcete si být jistí, že jej nebudete muset platit, stačí kliknout vpravo nahoře v menu na „nastavení“ a poté v levém seznamu na položku „datový trezor“.
Zobrazí se vám podrobná informace o nastavení datového trezoru. U položky „paušál“ a „kredit“ musíte mít nastaveno neaktivní. V položce „na zkoušku“ uvidíte aktuální informaci o stavu trezoru a termínu, dokdy je možné jej využívat.
Jakmile vám spustí trezor na zkoušku, aktivuje se tlačítko na předčasné ukončení. Poté můžete toto období ukončit.
Jakmile na tlačítko kliknete, zobrazí se informační okno, zda na tomto opravdu trváte. Po dalším stisknutí bude zkušební období trezoru ukončeno.
Ve spodním řádku se zobrazí zpráva, že datový trezor je deaktivovaný, a z menu zmizí položka „na zkoušku“. Poté si znovu zkontrolujte, že obě zbylé možnosti „paušál“ a „kredit“ jsou neaktivní, a můžete z nastavení DS odejít.
Datový trezor bude nyní neaktivní a nebude vám za něj účtovaný žádný poplatek.