Dotaz:
Dobrý den, v průběhu roku nám skončil člen závodního výboru naší odborové organizace, který se staral o kontrolu datové schránky a výběr zpráv z ní. Dle společné dohody jsme se do ní ostatní nehlásili. Nenapadlo nás to řešit, dokud jsme nebyli upozorněni, že nám bylo odesláno několik zpráv a my na ně nereagujeme. Bohužel nikdo z nás se do datové schránky v minulosti nepřihlásil a nenastavil si notifikace na e-mail. Původní hesla, která jsme v minulosti dostali poštou, již nefungují, a tak se nemůžeme přihlásit. Jak máme postupovat dál, abychom přístup do datové schránky obnovili?
Odpověď:
Chápu, že se ocitáte v nepříjemné situaci. Ztráta přístupu do datové schránky může být pro každou organizaci významným problémem. Navíc tím můžete propásnout důležité termíny a mohou vám hrozit sankce. Naštěstí existuje několik způsobů, jak tuto situaci vyřešit.
1. Využití bankovní identity:
2. Návštěva Czech POINTu:
Ať už se rozhodnete pro jakýkoli způsob přihlášení, nezapomeňte si zřídit notifikace na e-mail. Díky nim budete okamžitě informováni o nových zprávách v datové schránce a nebudete muset pravidelně schránku kontrolovat.
Aby se podobná situace neopakovala, doporučujeme delegovat odpovědnost za správu datové schránky alespoň na dva členy výboru. Tím zajistíte, že i v případě nepřítomnosti jednoho z nich bude o datovou schránku řádně postaráno.
Potvrzení o zaplacení členských příspěvků | Činnost ZO/MO | |||||||
Daňové přiznání ZO | Činnost ZO/MO | |||||||
Příspěvek na Vánoce pro členy | Činnost ZO/MO | |||||||
Výkazy v rejstříku | Činnost ZO/MO | |||||||
Podpis kolektivní smlouvy | Činnost ZO/MO | |||||||
Sbírka listin veřejného rejstříku a povinnost odborové organizace zveřejnit výsledky hospodaření | Činnost ZO/MO |